Toch zijn er ook nu nogal wat bedrijven die het nut of belang van een goede website niet inzien. Te veel websites zijn niet sterk, met slechte foto’s en met boodschappen die ook niet helemaal je-van-het zijn. Dat vind ik een gemiste kans.
Terwijl een goede website toch echt meer klanten met zich meebrengt. Dat kan alleen als je uitstraalt wie je bent, wat je bent en doet. Je wilt toch met enthousiasme het geloof in je eigen bedrijf uitstralen? Dus laat dan ook zien waar je voor staat, wat je product of dienst zo aantrekkelijk maakt.
Waarom zijn er dan toch nog zoveel tenenkrommende sites, vol typefouten, knullige teksten en inspiratieloze foto’s? Waarschijnlijk zijn er nog steeds ondernemers die het vullen van hun bedrijfswebsite een leuk klusje vinden voor hun neefje die o zo handig met de computer is. Bij wijze van spreken dan. Misschien schuilt het ook wel in het vooroordeel dat goede foto’s en teksten duur zijn.
Ik hoop dit jaar weer mensen te inspireren met vlotte –en professioneel geschreven– teksten en fotosessies waarbij spontaniteit de boventoon voert. Weg met die nietszeggende oneliners (…wij bieden de beste service!...) en met dodelijk saaie foto’s. Zorg in de plaats daarvan voor teksten en foto’s die energie uitstralen.
Vol inspiratie en plezier ga ik het nieuwe jaar in. Jij ook?
Kees de Bruijn
Webtekstenschrijver, fotograaf en grafisch ontwerper
06-5373 5228
www.taalentekenhuis.nl








5845 AR Sint Anthonis